Інвалідність при тромбозі в Украине

06.10.2025
|

Інвалідність при тромбозі може бути встановлена в Україні, якщо захворювання призводить до стійких порушень кровообігу, серйозних ускладнень та суттєво обмежує працездатність чи здатність до самообслуговування. Підставою для надання інвалідності можуть бути такі ускладнення тромбозу, як хронічна венозна недостатність, трофічні виразки, тромбоемболія легеневої артерії, ішемія кінцівок або інсульт, що значно впливають на функціональний стан організму.

Медико-соціальна експертна комісія (МСЕК) оцінює стан пацієнта, враховуючи клінічні симптоми, частоту загострень, ефективність лікування і здатність до адаптації в повсякденному житті. ІІІ група інвалідності може бути призначена за помірних обмежень працездатності, наприклад, при хронічній венозній недостатності ІІ–ІІІ стадії. ІІ група встановлюється у разі значних порушень, таких як постійний больовий синдром або обмеження рухливості, що ускладнюють самостійне життя. І група надається рідко, у випадках тяжких ускладнень (наприклад, критична ішемія кінцівки, ампутація, чи після тромбоемболії з важкими наслідками), які вимагають постійного стороннього догляду.
Коментарі
Віта 55 років | 05.10.25
Маю зараз інвалідність 2 групи, тимчасову, в листопаді перекомісія. Двічі хворіла на рак грудей, в 2011 і в 2024. Маю як наслідок опромінення інвалідізовану праву руку (вижжені в плечі нерви, які відповідають за розгинання), на правій кісті контрактура декількох пальців, парез, дистонія, болючі спазми с вигнанням кисті і пальців. Правою рукою ледве володію, багато чого приходиться робить лівою. При тому я самотня, в мене нема нікого. В червні 2025 через сильний стрес (була підозра на онкологію в матці і офісна наркозна гістеркрозектоскопія с гістологією) пережила неповну блокаду серця. Стан серця погіршився, на додаток до гіпертонії, ішемії , атеросклерозу діагностували серцеву недостатність і пароксизмальну дефібріляцію предсердь, аритмію. Було діагностовано ТЕЛА дрібних артерій нижньої частини обох легень, випот в плевральній порожнині, прописаний пожиттєво Еліквіс. Лікувалася в вересні в кардіостаціонарі, бо мала прояви предінфаркту. Маю також тривожно - депресивний розлад, маю аутоімунний тіреоідіт, еутеріоз, зоб, аденоматозне утворення в щитовидці. На яку групу інвалідності я можу розраховувати на перекомісія в листопаді 2025, враховуючи всі захворювання?
Admin | 05.10.25
Заочно такі питання не вирішуються.
На розгляд експертної команди надається цілий пакет документів з обстеженнями, дослідженнями та результатами лікування. Тільки тоді можна винести експертне рішення.
Микола | 25.09.25
А що означає "проведення повноцінного сучасного лікування"? Якщо ПТФС + трофічна виразка. Скільки часу вона має не загоюватися? Щоб зрозуміти що час подавати документи на МСЕК. І як зафіксувати документально, що увесь цей час проводилося то саме повноцінне лікування? Що ще потрібно крім заключення судинного хірурга і узі?
Admin | 25.09.25
Це має бути зафіксовано в медичних документах. зазвичай лікування має тривати до 4х місяців
Дмитро | 22.07.25
Поставили діагноз тромбоз центральної вени сітківки лівого ока сталось це в наслідок вродженої тромбофілії та вже же рік лікуюсь. Я військовий чи можуть дати 3 групу інвалідності
Admin | 22.07.25
Все буде залежати від результатів лікування.
Ірина | 29.06.25
У свекрухи діагноз посттромбофлеботичний синдром правової нижньої кінцівки,змішана форма. Циркулярна трофічна виразка правової гомілки. ХВН 3 справа . Виразки вже 12 років чи дадуть групу, або по догляду?
Admin | 29.06.25
ХВН - 3, це, мабуть по старій класифікації?
Якщо виразки не загоюються після проведення повноцінного сучасного лікування, то буде група.
Я | 28.05.25
ПТФС нижньої полої вени. Оклюзія клубової вени з ліва. Субоклюзія НП вени, пристінковий кровоток. Варикозне розширення секлезінкової вени. ХВН 2Б ступіню. Не можу стояти на ногах більше 20-40 хвилин. Не можу далеко йти. Якщо пройшов 200-300 метрів може піднятись невелика температура. Робиться дуже зле. Коли спекотно, взагалі не можу вийти на двір, також стає зле. Сидіти також не можу, бо наливаються вени в животі, і починає боліть. Постійно ношу вдень компресійку. Чому не дають 2группу? Дякую
Admin | 28.05.25
Якщо Ви не згодні з висновком експертної команди, можете оскаржити рішення до Центру оцінювання, який функціонує на базі Укр.Держ.НДІ медико-соціальних проблем інвалідності(м.Дніпро). Там протягом тижня проведуть детальне обстеження, поспостерігають за станом Вашого здоров,я та дадуть незалежні експертні рекомендації щодо групи, причини та строку інвалідності.
Сергей | 17.02.25
Птфс нижніх кінцівок 2ст.язви е,варикоз.можно на группу продавать,е смысл?
Admin | 17.02.25
Якщо є язви, які не лікуються, то ніяк не може бути ПТФС 2ст.
Треба звернутися до лікаря, який має уточнити ступінь функціональних порушень і заразом вирішити питання про направлення на огляд медико-експертної команди.
Альбіна | 14.01.25
добрий день.У чоловіка тромбоз ножньої порожнистої вени в субтот реканаліз.Варикозна хвороба обох нк. Посттромботич хвороба обох нк набряково-больова. Гострий тробмоз нк.часткова реканаліз Ліподермосклероз. Хронічна веннедостат 2-3ст Тромбоз воротної та селезінкової вен в чатк реканал.Тромбофілія генетично обумовлена.Рецидивуючі тромбози селезінкової в в басейні порожнистої. Нежирова хвороба печінки ( наслідок тромбозу). Анамнез з 20
15 року.с лікарі посилають один до одного і нічого сказати не можуть . Чи можемо ми розраховувати на группу?
Admin | 14.01.25
Питання доцільності направлення на огляд експертної команди вирішує ЛКК лікувального закладу. А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує після всебічного обстеження і уточнення ступеню функціональних порушень
Олена Олександрівна | 21.01.25
Коментарій до відповіді Альбіні. З 1.01.25 року ВКК лікарні на оформлення групи інвалідності не направляє.
Олена Олександрівна | 21.01.25
З 01.01.25р. згідно постанови 1338 (додаток до КВІ, перелік 1. п. 86) по спадковій тромбофілії положена 3 група інвалідності довічно. Так що ідіть до свого сімейного лікаря, хай направляє на оглад експертної комісії. По ПТФС точно не впевнена, чи дадуть 2 групу. Не дадуть - напишете оскарження, гірше не буде.
Роман | 30.01.25
У п.86 сказано про рідкісні(орфанні) захворювання. У переліку орфанних захворювань щось не знайшов спадкову тромбофілію. Можете щось підказати?
Admin | 30.01.25
Так, там ії немає. Але враховуючи перебіг захворювання, множиннісст судин, які уражені, Вам є сенс пройти огляд медико-експертної команди
Олена Олександрівна | 19.02.25
Роман! Читайте Наказ МОЗ № 778 від 27.10.2014 р., графа № 8, по МКХ 10 код D 68.2
Юрий | 15.04.24
У меня была ТЕЛА. Я могу оформить инвалидность?
Admin | 15.04.24
Має значення Ті функціональні порушення, які є у Вас наразі.
Питання доцільності направлення на МСЕК вирішує ЛКК лікувального заклада. А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує, після проведення всіх лікувальних заходів і уточнення ступеню функціональних порушень.
Ірина власенко | 13.03.24
Чи можна оформити інвалідність при тромбозі легень
Admin | 13.03.24
Сам діагноз не дає можливості відповісти на ваше питання. Має значення тільки ступінь порушення функції органів дихання.
Заочно такі питання не вирішуються.
Питання доцільності направлення на МСЕК вирішує ЛКК лікувального заклада. А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує, після проведення всіх лікувальних заходів і уточнення ступеню функціональних порушень.
Карина | 28.02.24
Доброго дня! Якщо в чоловіка післяфлебітичний синдром лівї нижньої кінцівки. ХВН 2 ступеня чи дадуть групу? Також має емфізему легень, катаракту, артеріальну гіпертензію 2 ст
Admin | 28.02.24
Сам перелік хвороб не дає можливості відповісти на ваше питання. Має значення тільки ступінь порушення функції органів і систем організма, що, в кінцевому рахунку, призводить до суттевого обмеження життєдіяльності (самообслуговування, пересування, орієнтації, працездатності та контролю за своєю поведінкою)

Заочно такі питання не вирішуються.
На МСЕК надається цілий пакет документів з обстеженнями, дослідженнями та результатами лікування. МСЕК виносить рішення після розгляду цього пакету та очного огляду пацієнта.

Питання доцільності направлення на МСЕК вирішує ЛКК лікувального заклада. А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує, після проведення всіх лікувальних заходів і уточнення ступеню функціональних порушень.
Володимир | 24.02.24
Посттромботичний синдром. 4 роки лікування тромбозу глибоких вен. 2 роки трофічні виразки. Важко пересуватися . Чи дадуть інваліднісьть
Admin | 24.02.24
Якщо виразки великі і не заживають тривалий час, дадуть
Наталія | 13.01.24
Доброго дня,чи можливо з таким діагнозом зробити групу?
ЗАКЛЮЧЕННЯ

Описана ультразвукова картина може відповідати:
Флеботромбозузадньої великогомілкової вени на лівій н/кінцівці без ознак
флотування проксимального кінця тромбу


Флеботромбозу ВПВ в гомілковому сегменті на лівій н/кінцівці

ХВН в системі ВПВ на обох н/кінцівках
Admin | 13.01.24
Заочно сказати не можна. Запитайте у своїх лікарів
Ольга | 18.12.23
Птфс нижней конечности , хвн 2 стадии . Состояние после острого илиофеморального венозного тромбоза. Положена ли инвалидность ?
Admin | 18.12.23
Навряд чи.
Питання доцільності направлення на МСЕК вирішує ЛКК лікувального заклада. А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує
Ольга | 17.12.23
Здравствуйте
10.05.2023 начался тромбоз левой нижней конечности, сейчас пишут птфс левой нижней конечности
Возможно ли получить инвалидность?
Admin | 17.12.23
Питання доцільності направлення на МСЕК вирішує ЛКК лікувального заклада. А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує, після проведення всіх лікувальних заходів і уточнення ступеню функціональних порушень.
Олена Олександрівна | 21.01.25
Інвалідність буде показана, якщо дійде до трофічних виразок
Алексей | 05.07.23
Добрий день .
Якщо в мне аномалія розвитку лівої нирки ,ниркових судин(гіпоплазія ) з порушенням екскреторноїфункції.
Вікарно збільшена права нирка. Кіста в правій нирці. У цьому же .
Постфлебітичний синдром обох ніжніх кінцівок 3 степені,клубово-стегновий сегмент,набряково-індуративна форма. Синдром нижньої порожнистої вени. ХВН лівої ніжньої кінцівки 2 ст.
Admin | 05.07.23
Питання доцільності направлення на МСЕК вирішує ЛКК лікувального закладу.
А на ЛКК, у разі потреби, може направити лікар, якій Вас лікує
Анжела. | 04.04.23
В мене ПТФС.лівої кінцівки.Форма 2ст. ХВН 2ст.Стан після гострого флеботромбозу.Лімфостаз.В групі МСЄК відмовив.Я маю право на отримання групи?Я переселенка...
Admin | 04.04.23
Навряд чи...
Якщо ви не згодні з рішенням МСЕК, напішіть заяву, щоб Вашу справу розглянула обласна МСЕК. Якщо обласна МСЕК винесе таке саме рішення, Ви можете взяти путівку на обстеження в клініці Українського Державного науково-дослідного інституту медико-соціальніх проблем інвалідності в м. Дніпро. Перебування, обстеження і харчування в інституті є безкоштовним.
Анжела. | 06.04.23
Дякую.
Іван | 09.03.23
У мене тромбоз була опреція чи можна отримати інвплідність.
Admin | 09.03.23
Інвалідність встановлюється при суттевому обмеженні життєдіяльності (самообслуговування, пересування, орієнтації, працездатності та контролю за своєю поведінкою)

Питання про доцільність направлення на МСЕК вирішує ЛКК(лікарсько-консультативна комісія) лікувального закладу.
А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує, якщо це буде необхідно.
Тому зі своїм питанням спочатку зверніться до свого сімейного лікаря.
Виталий | 20.02.23
Доброго дня. Після поранення,в мене " посттравматичний гострий тромбоз глибоких вен нижній кінцівки лівої ноги" та " набряково-вндуративної форми, хронічної венозної недостатності 3 ступеня з помірним порушенням функції та кровообігу. Це інвалідність ?
Admin | 20.02.23
Це вирішить МСЕК після огляду з урахуванням всіх факторів. Зазвичай, при такому ступені ХВН інвалідність не встановлюється.
Марія | 02.12.22
Доброго дня
У мене тромбоз глибоких вен нижніх кінцівок з 2020року
Зараз буду робити хірургічне втручання,
Чи зможу я потім зробити групу інвалідності?
Admin | 02.12.22
Це - в залежності від ступеню венної недостатності, яка залишиться після лікування
сергей | 24.11.22
Здравствуйте у меня тромбоз долго не могу находиться на ногах мне могут дать группу
Admin | 24.11.22
Це залежить від ступеню ХВН (хронічна венна недостатність) .
Питання про доцільність направлення на МСЕК вирішує ЛКК(лікарсько-консультативна комісія) лікувального закладу.
А на ЛКК може направити лікар, який Вас лікує, після проведення повноцінного адекватного лікування,-якщо це буде необхідно.
Тому зі своїм питанням спочатку зверніться до свого сімейного лікаря
Людмила | 11.11.22
Здравствуйте ,у меня гепатитС ,трофическая язва ,с позвоночником проблемы ,седаличный нерв тоже беспокоит .Могу я получить инвалидность ,мне 53года.
Admin | 11.11.22
Спочатку зверніться до сімейного лікаря з цім питанням. Він направить до потрібних фахівців, а після цього - на ЛКК.

Питання про доцільність направлення на МСЕК вирішує ЛКК лікувального закладу після проведення повноцінного лікування та уточнення ступеню функціональних порушень
Влад | 08.11.22
Доброго здровия. Скажите прохожу МСЕК и имею уже диагноз врачей ПТФС 2 Б, ХВН С6, аторосклероз вен, гипертаническая болезнь. Мой врач пугает меня войной и говорит что могут и не дать инвалидность, это законно будет???
Вы отправили
мне 54 года
Олена Олександрівна | 21.01.25
Подивіться наказ 402, ст 42 а.
Влад | 06.10.22
Здравствуйте, у меня с 2010 г, ПТФС обоих конечностей, тромбоз глубоких вен и варикоз на обоих ногах. В 2017 лег в больницу потому как трофические язвы 7 лет не заживали, после лечения язвы зажили, но в 2018 все повторилось снова, и по сей день, ноги отекают, язвы раз за разом выскакивают. Трудоспособность ограничена. мне 54 года могу подавать на МСЕк??? мой случай предусматривает инвалидность или хроническую болезнь с ограничениями.
Admin | 06.10.22
Можете, конечно. Для этого нужно обратиться к вашему врачу. После консультаций у специалистов, Вас направят на ВКК, где и решат вопрос о целесообразности направления на МСЭК
Олег | 13.09.22
Здравствуйте, у меня такой вопрос у меня вич, и тромбоз глубоких вен, трафичиские язвы на обеих ногах, на правой не зажывает седьмой год, а на левой третий, боли ужасные и еще псориаз. с такими болезьнями могу Я получить групу инвалидности? и как? спасибо
Admin | 13.09.22
Можете. Обратитесь к своему семейному врачу или в лечебное учреждение, где Вы наблюдаетесь.
Анна | 31.08.22
Здравствуйте,у меня такой вопрос,у меня ВИЧ и геппатит С,но в процессе лечения и флеботромбоз нижних конечностей ещё и добавилась трофическая язва,которая уже год не заживает и доставляет ужасные боли,со всем этим букетом я имею право на инвалидность?
Admin | 31.08.22
Так, можете оформляти документи на МСЕК
Наталья | 31.05.22
Из за тромбоза проблемы с Сердцем. Группа положэна? Ногами ели хожу.
Admin | 31.05.22
Вопрос о целесообразности направления на МСЭК для определения группы инвалидности решает ВКК лечебного учреждения после полного клинического обследования,проведения полноценного адекватного лечения и уточнения степени функциональных нарушений
денис | 19.04.16
здраствуйте у меня сахарный деабет 1 тип тяжелая форма плюс почти не вижу на один глаз осложнение деабета тромбоз глазного канала имею ли я право на 3 группу инвалидности?
Admin | 19.04.16
Если так, как Вы описали, то да, имеете.
Антонина | 07.05.15
Здравствуйте! У моего мужа варикозное расширение вен. Вены по всей ноге от паха и до пят восполяются, нога отекает не может ходить. УЗИ показало "Тромбоз варикозно расширеной БПВ левой нижней конечности". Работать не может.Предлагают оперировать, но мы боимся и нет средств. Положена ему хотя бы 3 группа инвалидности? Спасибо!
Admin | 07.05.15
Спочатку треба звернутись до свого лікаря з таким питанням. Після всебічного обстеження та уточнення функціональних порушень, ЛКК лікувального закладу вирішить чи потрібно направляти Вас на МСЕК
Сергей | 20.07.24
Добрий день, в мене постромбофлебітична хвороба обох нижніх кінцівок, набряково-варикозна форма, стадія часткової реканалізації (СЕАР:С4) Хронічна венозна недостатність 3 ступеня з вираженим порушенням кровообігу та функції. Гіпертонічна хвороба ІІ стадія. Дифузійний кардіосклероз. Атеросклероз аорти. Недостатність мітрального клапану з регургітацією легкого ступеня. Недостатність тристулкового клапану з регургітацією легкого ступеню.CНІступеня. Хронічнийгастродоуденіт в фазі нестійкої ремісії. Хронічний вірусний гепатит С. Гемангіома печінки. Обмежений міжхребцевий остеохондроз, деформуючий спондильоз шийного та поперекового відділів хребта зі сколіозом І ступеня поперекового відділу хребта, з больовим та міотонічним синдромом при незначному порушенні функції. Вертоброгенна дорсалгія, стадія нестійкої ремісії, при незначному порушенні функції. Хронічний простатит. Сечосольовий діатез. Складний далекозорий астигматизм правого ока. 54 роки після 29 місяців війни. Звільнений за станом здоровья. Прохожу МСЕК. Чи можу я розраховувати в совокупності цих захворювань на групу інвалідності? Дякую
Admin | 20.07.24
Це вирішить МСЕК.
Так-то все, що Ви перерахували - не є підставою для встановлення інвалідності.
Олена | 31.01.13
згідно наказу від 14.11.2011р інвалідність встановлюється без строку переогляду при однобічній мастектомії внаслідок злоякісного новоутворення, я вже 5 років маю 3групу, чи можуть мені її зняти, чи я маю право на основі документу вимагати безстрокову інвалідність, хочя по онкології ніяких оскладнень немає, а тільки наслідки (щитовидка, остеохондроз,тиск,болять кості, після операції був флеботромбоз ноги )
Admin | 22.02.13
Подробный ответ на свой вопрос Вы найдете по ссылке инвалидность после полного удаления молочной железы.
Александр | 10.01.13
Здравствуйте мне 34 года. У меня такой вопрос , 6 лет назад я перенес тромбоз глубоких вен левой нижней конечности сейчас у меня ПТФС и ХВН 3 степени , год назад я перенес тромбоз глубоких вен правой нижней конечности . В 2011 году мне была установлена 3 группа инвалидности , а в этом году мне ее сняли без каких либо объяснений. У меня не операбельная форма ПТФС ,у меня 2 детей и я заканчиваю институт на работу с физ нагрузками идти не могу ,что делать ???
Admin | 20.02.13
Добрый день, Александр! Если Вы не согласны с решением МСЭК, Вы имеете право оспорить это решение в течение 30 календарных дней от момента вынесения решения. В таком случае Вам необходимо обратиться с письменным заявлением на имя главы МСЭК. Вам назначат перекомиссию. Кроме того, Вам необходимо просить комиссию дать Вам трудовые рекомендации, т.к. Ваше состояние здоровья может быть противопоказанием для работы по той специальности, которой Вы овладели, окончив обучение.
Вера Верочка | 27.10.12
Здравствуйте! Подскажите, пожалуйста,имею ли я право на инвалидность,если у меня с 2008 года Ишемическая болезнь сердца.Стенокардия напряжения второго функционального класса,вазоспастический вариант. Атеросклероз аорты,каронарных артерий, атеросклеротический кардиосклероз,с нарушением ритма по типу предсердной экстрасистолической аритмии.Сердечная недостаточность второго функционального класса.Гипертоническая болезнь второй стадии,цереброкардиальная форма.Узловой зоб 0 степени,субклинический гипотериоз.Миома матки со смешанным расположением узлов.Диффузная двухсторонняя фиброзно-кистозная мастопатия с преобладанием фиброзного компонента.И плюс ко всему идиопатический правосторонний гонартроз 2-3 стадии с отслойкой хряща медиального мыщелка бедренной кости. Тромбоз суральной вены левой голени.Если положено,то какая группа у меня должна быть. я постоянно на таблетках и в этом году отработала всего 2 месяца,а все остальное время- госпиталь и больничные...Заранее большое спасибо!
Admin | 08.11.12
да, Вам необходимо обратится ко всем наблюдающим специалистам, чтоб они определились, по какому из заболеваний Вас будут представлять на МСЭК. Однако Вы должны понимать, что все остальные заболевания также требуют внимания, т.е. необходимо будет провести детальное обследование по всем имеющимся заболеваниям.
араик | 01.03.12
тромбоз глубоких вен нижних конечностей-пологается група? при етом делали операцию на желудок лопнула перфаративна язва подскажите пожалуста.заране спасиба
Admin | 01.03.12
Это зависит от степени венозной недостаточности.
А ушитая перфорация на группу не тянет.
Александр | 02.02.12
Могу ли я оформить инвалидность с диагнозам: стеноз 15% бедренной артерии, окклюзия (за счёт тромбоза) поверхностной бедренной артерии, подколенной артерии, с умеренным нарушением кровотока в дистанльных отделах конечности?
Admin | 02.02.12
Здравствуйте, Александр. Возможность установления группы инвалидности будет зависеть от степени нарушения кровообращения в нижних конечностях и наличии трофических изменений. Вам необходимо обратиться к наблюдающему Вас хирургу с данным вопросом.
Наталья | 21.11.11
Я прописана в Луганской области, а собираюсь прописаться в Киеве Дарницкий р-н и вот дилемма. Действительно ли мне это нужно и не будет ли лишних проблем с этим. Также интересует вопрос прохождения комиссии МСЭК в Киеве: не снимут ли группу - я хожу, если я откажусь платить за отсутствие своего здоровья. Диагноз: компрессионный переломо-вывих позвонков Д11- 1 степени, Д12 - 2-3 степени, ушиб спинного мозга 2-3 степени, отсутствие внутреннего мениска коленного сустава, также проблемы с тазовыми органами (как и у всех спинальников) и острый тромбоз ( вставлена над печенью ловушка - кавофильтр)
Admin | 21.11.11
Здравствуйте, Наталья. Если Вы живете в г. Киеве, то комиссию Вам целесообразно проходить на месте, ведь переезды Вам преодолевать не так легко. Однако, если у Вас есть огромные сомнения относительно того, что человеческий фактор возьмёт верх над разумом и порядочностью, то лучше обращаться в ту МСЭК, где Вы не сомневаетесь в адекватном установлении группы инвалидности.